שיווק בוואטסאפ הוא ללא ספק ערוץ השיווק החם והיעיל ביותר כיום, שיווק בוואטסטפ זה בעצם קידום של עסק מותג או שירות באמצעות הודעות ישירות לוואטסאפ של הלקוח. ערוץ זה של שיווק עוזר למותגים להגיע לקהלים גדולים, לבנות קשרים חזקים עם קהל נלקוחות הגדלת המכירות והגדלת ההכנסות של העסק.
העוצמה של השיווק באמצעות וואטסאפ כוללת אחוזי פתיחה גבוהים מאוד של כל הודעה , עדכון, מבצע או מסר שיווקי שנשלח ללקוח.
שיווק באמצעות הוואטסאפ יכול להגיע ל 99% פתיחה לכל מסר שנשלח.
בניגוד לשיווק בשיטות ישנות כמו דיוור במייל או הודעות SMS שמגיעות לאחוזי פתיחה נמוכים של פחות מ 10% ונמצאים בירידה מתמדת.
השימוש בתוכנה לשיווק בוואטספ נמצא בעליה גוברת אצל עסקים וחברות ענק ברחבי העולם ולאט לאט מקבל תשומת לב גם אצל עסקים קטנים בינוניים בארץ ובעולם.
שיווק בוואטספ הוא ללא ספק כבר לא טרנד חולף, אלא המילה האחרונה בכל מה שנוגע לשיווק באינטרנט ושיווק דיגיטלי.
מערכת לשיווק בוואטסאפ מאפשרת לבעל העסק לטעון רשימת לקוחות בקלות באמצעות קובץ אקסל פשוט ושליחת אלפי הודעות לכל לקוחות העסק בקליק אחד.
באמצעות תוכנה לשיווק בוואטספ ניתן לשלוח ללקוחות של העסק כל סוג של מסר שיווקי , החל מהועדות טקסט, מבצעים, קופונים, עדכונים, מידע, חדשות, אינפורציה על שירות או מוצר חדש בעסק וניתן לשלב בכל הודעה תמונות, מסמכים, קבצי PDF, חוזים, קישורי תשלום, חשבוניות ואפילו סרטוני וידאו ועוד…
אסטרטגיה של שיווק בוואטספ לעסק יכולה להיות עוצמתית ביותר ולהמיר הרבה יותר לידים ללקוחות באמצעות שימוש בצ'אטבוט לוואטספ!
צ'אטבוט לוואטספ זה בעצם מעיין "רובוט אוטומטי" שמדבר עם לקוחות בוואטספ במקומכם…
ממש כמו מערכת לניתוב שיחות שאת מכירים בטלפון או במערכות לשירות לקוחות ותמיכה.
מהיום אפשר לעשות זאת גם באמצעות צ'אט בוואטספ.
מגדירים לצ'אטבוט בואטספ מערכת של כללים ותסריטי שיחה שונים והוא יכול לדבר במקומכם עם הלקוח, לשאול אותו שאלות למסור לו מידע ונתונים שונים ואפילו לשלוח ללקוח קבצים תמונות סרטונים וקישורים במקומכם!
עם צ'אטבוטים בוואטספ, אפשר להמיר יותר לידים ללקוחות ולספק תמיכת לקוחות 24/7.
למה להשתמש בשיווק בוואטסאפ לעסק שלך?
WhatsApp היא פלטפורמת ההודעות הפופולרית ביותר בעולם. בשנת 2020, הקהל שלה גדל כבר ל-2 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים. ערוץ שיווק זה חיוני לעסקים שרוצים ליצור קשר ישיר ואישי עם קהל הלקוחות שלהם.
לדוגמה, להודו יש 340 מיליון משתמשי WhatsApp חודשיים ולברזיל יש כמעט 100 מיליון. עם זאת, הפלטפורמה היא גם בחירה מצוינת למפעילים בשוק האמריקאי – 68 מיליון אמריקאים ניגשים לוואטסאפ לפחות פעם בחודש.
ובישראל ל 95% מבעלי הטלפונים החכמים יש וואטספ, כלומר, קיימים כיום מעל 6.6 מיליון משתמשים בוואטסאפ בישראל!
(על פי כתבה שפורסמה לאחרונה בעיתון "מעריב" קישור לכתבה : https://www.maariv.co.il/business/tech/Article-677288)
המשמעות היא ברורה: הלקוחות שלך נמצאים בוואטספ!
שיווק בוואטסאפ מאפשר לך לשמור על קשר עם הלקוחות שלך – יותר ממחצית ממשתמשי וואטסאפ בודקים את האפליקציה מדי יום. מה שכן, אתה יכול להיות בטוח שהם יקבלו את ההצעה שלך כי להודעות טקסט בוואטסאפ יש שיעור פתיחה של 98%.
חשוב לציין, שהשיווק בוואטספ לא מסתיים בשליחת ההודעה.
שיווק בוואטספ מאפשר לבנות משפך שיווק ומכירה שלם באמצעות הוואטספ.
צריך לקחת בחשבון שאחוז המענה להודעות וואטספ הוא מעל 40%!
כלומר, כמעט חצי מהלקוחות שתשווק להם מסרים שיווקים בוואטספ גם יגיבו לך בחזרה!
כלומר, אנחנו יכולים לדוגמה לשלוח ללקוח הצעה שיווקית וכשהוא עונה לנו בחזרה אנחנו יכולים להשתמש בצ'אטבוט על מנת למסור לו מידע נוסף ולהמשיך את תהליך המכירה באופן אוטומטי לחלוטין.
במקרה הצורך ניתן גם להמשיך את הצ'אט בוואטספ על ידי סוכן מכירות אנושי ולהפוך הרבה מאוד לקוחות למשלמים והרבה יותר לידים למכירות וכך בעצם להגדיל את ההכנסות של העסק באמצעות שיווק בוואטספ ללא השקעה או עלויות שיווק נוספות!
הנקודה האחרונה היא שהלקוחות שלך אוהבים את ערוץ התקשורת הזה. הם סומכים יותר על מותגים עם אפליקציות צ'אט – 53% מהאנשים אומרים שהם היו קונים מחברות שהם יכולים להגיע אליהם באמצעות צ'אט.
והסיבה ברורה, במקום להתקשר, לחכות שעות על הקו עד שמישהו יענה בשירות הלקוחות של העסק או לשלוח מייל ולהתפלל שמישהו יקרא אותו, שירות בוואטספ הוא קל זמין ישיר ופשוט וכמובן חוסך המון עלויות שיווק לעסק.
עם זאת, ישנן סיבות נוספות ליישם את WhatsApp באסטרטגיית השיווק שלך. המשך לקרוא כדי ללמוד עוד כמה יתרונות של ערוץ שיווק זה.
מהם היתרונות לשילוב שיווק בוואטסאפ בעסק שלך?
ישנם המון היתרונות לשיווק בוואטסאפ לעסק שלך, כגון קשר אישי עם לקוחות
שיעור המרה גבוה יותר, הגדלת המכירות האופן משמעותי , עלות נמוכה יותר של שיווק ועוד…
שימוש ב שיווק בוואטספ הוא הזדמנות פז לשפר את אסטרטגיית השיווק של העסק שלך.. ואנחנו נסקור כעת את עיקרי היתרונות לשימוש במערכת לשיווק בוואטספ
קשר אישי עם הלקוח
בניגוד לשאר הרשתות החברתיות כמו פייסבוק אינסטגרם או טיקטוק שהן מאוד המוניות וציבוריות, וואטספ נחשב לכלי יותר אקסקלוסיבי ואישי.
וואטסאפ מספקת דרך יעילה ליצור קשר עם לקוחות ברמה אישית יותר. כמעט 56% מהאנשים מצהירים שהם מרגישים מחוברים יותר למותג אם הם משתמשים באפליקציות הודעות אישיות כמו וואטסאפ. הסיבה לכך היא שקל יותר ליצור אינטראקציה עם מותגים באמצעות וואטספ מאשר באמצעות פלטפורמות אחרות. זה מוביל ליחסים ארוכי טווח יותר בין הלקוח למותג, מה שמפחית עלויות למותגים במונחים של שימור לקוחות בהשוואה לרכישה ובצורה הזאת יעילות השיווק גבוהה יותר ההוצאות פרסום נמוכות יותר ובשורה התחתונה זה מאפשר לבעלי עסקים להגדיל את הרווח הנקי בצורה משמעותית.
למעלה מ-70% מהצרכנים אומרים שהם מעדיפים מסרים שיווקיים מותאמים אישית. תוכנה לשיווק בוואטסאפ מאפשרת לעסקים אפשרויות התאמה אישית רבות מחוץ לקופסה. עסקים יכולים לשלוח הודעות עם מבצעים מיוחדים, ברכות ליום הולדת, הודעות קבלת פנים ועוד.
באמצעות מערכת שיווק בוואטספ ניתן לבנות מסד נתונים של הלקוחות שלך ובהתאם לשגר הודעות מותאמות אישית לכמות גדולה של לקוחות בלחיצת כפתור.
לדוגמה, ניתן לשלוח בחודש אוקטובר הודעת מזל טוב לכל הלקוחות שיש להם יום הולדת בחודש אוקטובר ולשלב גם קופון או הטבת קניה מיוחדת וגם לרשום בהודעה ברכת מזל טוב מותאמת אישית לשם הלקוח, וכל זה באמצעות בצורה קלה ופשוטה באמצעות טעינת קובץ אקסל פשוט ושימוש בתוכנה לשיווק בוואטספ.
שיעור המרה גבוה יותר
בחירת ערוץ שיווק נכון ליצירת קשר ראשוני עם הלקוחות היא קריטית. פעולה זו באמצעות טלפון, דואר אלקטרוני או מדיה חברתית יכולה להיות מתסכלת עבור אנשים שאינם נגישים בערוצים אלה, ישנם הרבה אנשים ולקוחות שאין להם גישה לרשתות חברתיות מסיבות שונות, כגון גיל, אידיולוגיה או דת.
באמצעות שיווק בוואטספ לעסקים תוכלו ליצור קשר עם אחוז גובה יותר של הלקוחות שלכם ללא החסמים הקיימים במייל בטלפון או ברשתות החברתיות.
כאן זה המקום שבו וואטספ שימושי כדי לדחוף את הלקוחות הפוטנציאליים שלך לקראת הרכישה. עסקים אומרים שלקוחות ענו ל-40% מהודעות הוואטסאפ שלהם.
יתר על כן, העברת הודעות מניעה המרות. כלומר, העברת הודעות לאחר מגע ראשוני עם לקוח פוטנציאלי יכולה להגדיל את שיעור ההמרה ב-112.6%.
הגדלת כמות המכירות
הוספת כפתור צ'אט לוואטספ לאתר אינטרנט של העסק שלך יכולה להגדיל את הפניות והמכירות ב-27%. שיווק בווטסאפ עובד כמו שרביט קסמים שעוזר להגדיל את המכירות.
לקוחות פוטנציאליים כנראה מרגישים בטוח יותר לגבי קנייה ממותג אם הם רואים נוכחות פעילה באפליקציות הודעות כמו וואטסאפ. למעלה משני שלישים מהאנשים טוענים שהם מרגישים בטוחים יותר לגבי רכישה מחברה המשתמשת באפליקציות הודעות.
לצרכנים יש נטייה לקנות מוצרים דרך אפליקציות הודעות. כ-60% מהאנשים מאמינים שזה יגדל בעתיד. שימוש בווטסאפ כערוץ מכירה עצמאי לעסק שלך הוא רעיון טוב בגלל זה.
דוגמה קלאסית לכך היא האופציה החדשה שוואטספ הוסיפו לאחרונה "וואטספ שופס" שמאפשרת להקים חנות מכירות ממש בתוך אפליקציית הוואטספ של העסק שמאפשרת ללקוחות לבצע רכישות מתוך האפליקציה בלי לצאת מהוואטספ!
פיצ'ר זה בשילוב עם שיווק בוואטספ ושימוש בצ'אטבוט לוואטספ יכול להגדיל משמעותית את כמות המכירות בעסק שלך.
חסכון משמעותי בעלויות השיווק
וואטסאפ הוא ערוץ שיווק אטרקטיבי לעסקים קטנים בשל עלותו המשתלמת. כל אחד יכול להתחיל להשתמש בשירות על ידי הורדת אפליקציה וחיבור לאינטרנט.
הלקוח הממוצע בודק את ההודעות שהוא מקבל באפליקציתת הוואטספ בממוצע 23 פעמים ביום.
זה אומר שלמסר שלך יש סיכוי גבוה מאוד להגיע ללקוח.
על ידי לימוד איך לבנות אסטרטגיית שיווק בוואטסאפ, תוכלו להגדיל את המכירות, לקבל יותר המרות, לפתח קשרים קרובים עם הלקוחות וכמעט לא להוציא כסף על הוצאות שיווק. שיווק בוואטסאפ מספק את היתרונות הללו.e